Ensimmäisenä Suomessa – Remotec automatisoi Turun Vierasvenesataman palvelut

Olemme kehittäneet RECO-sähkönjakelupisteiden ympärille uuden etäohjattavan palvelukokonaisuuden. Palvelu syntyi yhteistyössä huippuosaajien kanssa. Venepaikan varaaminen ja käyttöönotto Turun Vierasvenesatamassa onnistuu jatkossa vaikka keskellä yötä.

Idea palveluun lähti veneilijöiden ja matkailuyrittäjien tarpeesta. Halusimme helpottaa heidän arkeaan.

Matkailijan palvelut mobiilisti yhdestä paikasta

Remotecin innovaatio yhdistää etäohjattavan sähkönjakelupisteen ja satamapalvelut kokonaisuudeksi, jonka ansiosta veneilykausi pitenee molemmista päistä. Satamapalveluiden käyttö onnistuu etänä.

Palvelu toimii ilman erillistä sovellusta – verkkoyhteys, mobiililaite ja maksukortti riittävät. Sosiaalitilojen koodit, kuitti ja muu satamakohtainen informaatio lähetetään asiakkaalle automaattisesti.

– Matkailuyrittäjälle palvelu antaa työkalut entistä kattavampaan asiakaspalveluun. Päivisin henkilöstöllä jää aikaa muiden palvelujen kehittämiseen ja järjestelmän kautta pystymme viestimään veneilijöille, sanoo Turun Vierasvenesataman yrittäjä Tero Sintonen.

Ympäri vuorokauden palveleva satama on kotimaisen yhteistyön tulos

Etäohjattava RECO-sähkönjakelupiste on designista ja materiaaleistaan lähtien kotimainen innovaatio.

Turun kaupunki osti Remotecilta ensimmäiset sähkönjakelupisteet vierasvenesatamaan vuonna 2017, jonka jälkeen jatkoimme palvelun kehittämistä yhteistyössä Turun Vierasvenesataman yrittäjän, ohjelmistoasiantuntija IGL-Technologies Oy:n sekä varausjärjestelmistään tutun Satamapaikka.comin kanssa.

Vierasvenesataman automatisointi on upeiden tahojen yhteinen ponnistus.

Uusi palvelu otetetaan käyttöön Turun Vierasvenesatamassa vappuna 2020.